Äntligen!!

Förra veckan så ringde Stefan till Jonas.
(han som bestämmer på kb)

Vi väntade ju samtal ifrån honom om vi skulle få väggar uppsatta eller ej, och om hur mycket vi skulle betala. Vi hade ju fått nys om 30 lax, och en del av det kanske vi skulle få betala.

Logiskt sett så ska inte vi egentligen behöva betala ett skit, eftersom detta är en hyresrätt. Jag menar, betalar vi typ 20 lax, för att få väggar uppsatta så det blir en 4a (som det ska vara enligt ritningen vi fick) och den då, när vi flyttar, ska vi få tillbaka våra pengar eller ska vi .. Haha .. Ta med oss väggarna? Som vi ändå har betalat för?

Ja ni hör ju själva. Det är ju inte logiskt.

Så ja, man var ju lite orolig över hur det här skulle bli. Vi vill ju ha våra 4a rum. Vi vill ju ha vårat sovrum, och ett rum till lilla Linus, därför vi tig lägenheten.

Men ialf. Stefan berätta att dom kommer sätta upp väggarna. Men att vi själva fick stå för tapeterna. Och ja, det hade vi ändå tänkt. Så det kör vi på :)

Så jäkla skönt att det äntligen ska bli som det skulle ha varit ifrån första början.

"då hoppas jag att ni vill fortsätta bo i lägenheten" sa Stefan.

Haha ja, nu när vi får två rum till så är det ju mindre möjligt att vi flyttar.

Så himla roligt, jag ska få inreda lillemans rum med blått och gulli gull!
Ska även ha in en fåtölj där jag kan sitta och amma. En bård med tuff tåg eller dylikt ska han nog ha. Jaa hej och hå, det här ska bli så spännande!!

Har redan hittat två tapeter vi ska ha i sovrummet. Hallen blir också omtapetserad.

Färgerna blir ialf. Något med blått, turkos vitt och rosa. Something like that.

Påfåglar och nalle björnar ..

Nä, dricka upp mitt kaffe och kanske somna om. Linus har ju somnat nu.

Här går man upp vid 5-6 och tänker att jag lika gärna kan gå upp. För Linus är pigg. Och så gör man kaffe, släpper it hundarna och sen så sommar han.
Shysst!!

Prata lite med Jonas imorse ialf. Han var ju vaken ialf. :)

Nej, god natt/morgon.




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback