Vad kan jag äta??

God morgon! Klockan har passerat 9 och jag får dricka kaffe!!! 
 
Med mina tabletter, så ska jag inte dricka mejeriprodukter, 3 tim. före och efter intaget.
Och jag som har mjölk i kaffet, får vänta med det på morgonen :( 
 
Extremt jobbigt, om man går upp klockan 6 och måste då vänta till efter klockan 9. 
 
MEN för att det ska gå korrekt till så lär jag få dra in på sånt. Ska ändå inte äta tabletterna hur länge som helst, hoppas jag ialf. 
 
Tetralysal, fast på mitt paket står det Lymecykline actavis. Samma sak. 
 
Det är jätte svårt för mig att veta vad jag ska äta och inte äta under dessa 3 timmar, blir ju 6 timmar egentligen. 
Inget mejeri. Kalcium eller järn.
 
Så vad återstår då?
 
 
Har en lista på webben jag brukar dubbel kolla upp saker och ting... matkalkyl.se  . 
Det är väl mitt enda hopp känns det som.
 
Väldigt väldigt jobbigt. Ska man vara fin får man lida pin..... 
 
Min morgon består alltså utav.
 
Klockan 6 Tablett.
En eller två ägg. (såg idag att ett kokt ägg är typ 55 mg kalcium) Fick lite ångest.
Grönt the 
Vatten eller saft. 
Bröd (om det inte innehåller mjölk eller dylikt) 
.. inget smör.
 
Torrt som fasen. :(
 
Hjälp, jag vet inte vad jag kan äta?
Jag är lite som det räcker, det känns som att jag går på värsta extrema dieten!!!! 
Jag äter mindre än någonsin.
 
Efter klockan 15 så ska jag helst sluta äta mejeri igen. För klockan 18 sen så tar jag min tablett igen. Och sen väntar jag till klockan 21 , då stoppar jag väl i mig nån godis bit. Choklad eller nåt. Sen inget mer.
 
Tur jag inte äger en våg alltså... 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback