Jag är så stolt!

Jag har inte en aning om det är tidigt eller sent men det skiter jag i faktiskt.
 
Min son kan säga täcke. Han vet vad tröja är. Vart sin mage är.
Han säger både Mamma och Pappa, men ibland betyder det även Miranda. 
Mormor säger han också.
 
Han kan tillochmed gå till dörren och släppa in Tila, om hon står och skäller och vill in. 
 
Dricka ur glas kan han! 
 
Hjälpa till att sätta på sig skor och byxor. Det har han kunnat länge. Så himla duktig han är!
Jag är så himla stolt. 
 
Han är 1,5 år och kan redan så himla mycket.
 
Vad ska det bli av våran lille Linus. :)
 
 
Och något mer som han gjort länge. Lägga sin napp på byrån efter att han sovit för natten. 
DET är något jag verkligen tycker är bra. Han gör det själv. Behöver inte ens säga till. Han vet att den ska ligga på byrån. Han går dit själv och säger till , om vi är för sega med att lägga nappen där åt honom ;) 
 
Napp, är ju både positivt och negativt. Men något jag kan tycka är lite fel, är att ge dom napp för tidigt. Barn skriker ju utav en anledning. Då behövs det ju ingen napp om dom tex. är hungrig eller trött , eller hur. 
 
Napp är ju bara... en ljuddämpare. Tutte, ja det är ju mat i början. Inget annat. Så nej, där kan jag rynka på näsan om jag ser eller hör att folk pluggar igen med en napp på bara nån månad gammal bebis.
 
Det har väl med tålamod och göra. Och tålamod , haha det behövs om man ska ha barn :) 
annars är man fan inte redo för barn alltså. 
 
Men mycket sånt ändras, så fort man får sitt första barn.
 
Jag, avskydde barn uppifrån och ner! 
 
Nu är det helt omvänt.
 
Det är en heöt annan spacad grej, att bli Mamma... förälder.
 
bla bla bla. .... god natt. Nu ska jag sova och se på PLL.
 


fast napp på små bebisar när dem sover minskar risken för plötslig spädbarnsdöd. Så att, det beror ju på när man använder nappen...

Svar: jaså? det visste jag inte. Isåfall är ju napp bra. Sen om det stämmer... är ju en annan sak.
Beatrice Nyström

2014-01-22 // 22:04:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback