Rent ut sagt.

nä men hejsan!! 
 
 
Här sitter jag, helt slut och värd en drink! 
Tro inte att du har ett ansträngande liv ... om du inte har barn. 
 
Det är faktiskt mindre rörigt när man jobbar och SEN kommer hem och tar hand om allt. 
Tiden flyger ju liksom förbi och man tex. jobbar 7-4 .
 
Man kommer hem, med alla barn. Gör mat, städar undan mat... tvättar. Tränar (om man nu är som jag) Leka lite med barnen så dom blir nöjda.
 
ja... sen var det borsta tänder duscha och lägga sig. 
 
 
Meningslöst!!!  Men världen är ju uppbyggd så, att människan ska jobba för att kunna leva. 
Man får se fram och njuta av att vara pensionär sen. Då kan man sova ;) 
 
Jag avskyr personer som bara sitter på röven, får bidrag och inte gör ett skit för att komma på fötter! 
Gör motsattsen istället för att man inte vill jobba helt enkelt.
 
Fy fan rent ut sagt!! 
 
.. säger inga namn... men har en i åtanke SÅKLART.
 
Jag själv fick ta hårda vägen att ta mig uppåt från att börja på noll. 
Det var hemskt.  
 
Så alla jobb jag får idag, är jag så himla tacksam för! 
... mest tacksam över att jag har en hårt arbetande karl som försörjer oss alla här hemma just nu. 
 
Men nu har lilleman fått dagis så nu är de grönt för mig och börja jobba igen :) 
Ska bli så himla skönt!!
 
För allvarligt, ni som läser det här och själva sitter hemma med barn upp över öronen dag ut och dag in och INTE har en karl hemma som avlastar, ni förstår vad jag menar. 
 
Man längtar liksom uuuuut också. Gå upp, slänga av alla ungar på dagis och skola, jobba, komma hem och vara familj, sen sova ut. Det är lite skönare än att gå hemma i timmar och undra vad man ska hitta på varje dag så inte barnen ska klättra på väggarna. 
 
Hade jag inte tränat ryggen, då hade jag aldrig orkat ens bära Linus upp för backen varje gång vi åker pulka.
Min rygg paja redan efter min första. Så jag har lärt mig att ryggen är viktigast, när man har barn. 
 
ja hej och hå, det var de. That is that.... that it is. and so on. 
 
Var till vårdcentralen idag. Fick utskrivet Tetralysal.. tror det hette så. Som tydligen ska hjälpa mig att bli fri ifrån mina röda fula "prickar" kallar jag dom, i ansiktet. Får ont i magen av att bara säga ordet "acne" . 
 
Men dom senaste två veckorna, har mitt ansikte blivit en sommaräng! Det är hemskt. Jag grät tillochmed. Så jag ger upp. Vårdcentralen är typ sista utvägen. Ville ha en remiss till en riktigt hudläkare men han ville först att jag skulle gå på den här kuren i 3 månader, sen får vi se hur det ser ut. 
En annan tjej jag tala med i telefon sa helt annat.. men men. Vad har jag att förlora? 
 
Ansiktet är det första en människa ser. Och herregud, jag vill verkligen inte ha det såhär. Det är så himla jobbigt. Det tär på en, psykiskt... 
 
bla bla ..  Shoppade rejält i helgen, med en kär vän. Det var behövligt! tack för det hjärtat.
Fick även arslet ur vagnen och köpte mig ett par "kängor" jag länge velat ha. Och nej, jag lämnade inte tillbaka dom. Jag gillar dom faktiskt. Hurra!! ..wow. snarare. 
 
Om tre veckor börjar jag att jobba. Lördag-söndag. Kul, kommer aldrig mer få en sovmorgon. Och kommer träffa min kära sambo braaaa mycket mindre. Det suger :( 
 
But a girl gotta eat :P 
 
och det jag sparar till , så behövs pengarna. 
 
nä, det får räcka för idag. Hej svejs!! :) 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback