Ny vecka. Och glada dagar =)

Ja, vart ska jag börja?
Där jag sluta sist kanske...duuh
Fredagen var en härlig dag det ja... ja ja ja! :)
hähä den börja bra för Jonas ialf. mohahaha han skulle till tandläkaren och skrapa lite 10 års tandsten. Sen hämtade han sin dotter och kom hem hit. Sen när klockan närmade sig 12.
For vi till Kumlabostäder och skrev kontrakt för lägenheten!!

Det var ju lite hit och dit gällande planlösningen (som är skit) men efter att fått veta att det kommer kosta 30 tusen att sätta upp den där satans väggen och få våra två rum till, så fick vi veta att vi betalar bara en del av dom 30 och kumlabostäder den andra delen. Så det gjorde ju saken ännu bättre faktiskt. Då vet vi ju att inom en tid sen så kan vi göra två rum till sen när vi känner att det behövs. Än sålänge är det ju inte kris med det.
Tjejerna delar ju rum. Vi delar dum :P hähä och bebisen sen kommer ju ändå sova med mig och Jonas. Så allrummet blir bra för oss 3 i början.
Själva grejjen att på sommaren kunna få gå ut och sätta sig på en skön terass i solen och bara njyta, grilla eller mysa med Jonas när ungarna sover. Oh yeah. Det ligger i top!
Sen så fick jag senare goda nyheter av min mor. Jag ska börja jobba igen. Blir så himla perfekt att jobba lite och sen vänta in bebisen. Kommer jobba en månad sen om det blir förlängt får jag känna på då om jag orkar jobba mer. Och det tror (hoppas) jag väl. Ungen ska ju inte ut förns i juli så, ja.. :)
I Lördags kom Jonas Pappa och hans Eva på besök. Och med present till mig. Vad förvånad jag blev, men det var en sen födelsedags present. Jätte fina blommor fick jag och presentkort på h&m. På tok för mycket enligt mig. Men oj vad glad jag blev. Rart :)
ooh just ja, på tal om mitt senaste inlägg .... lite halv porriga ;)
Vi skippade jordgubbarna (dom åt jag upp i lördags kväll) men ja... säger bara..
momsfillibabba!!
What a night.
Så happy för det jag har. Oersättligt.
Jonas


Gick in på kumlabostäders hemsida idag, hade fått erbjudande på även en annan lägenhet så tänkte gå in och tacka nej på den. Samtidigt så ville jag ju se om min lägenhet fanns ute, och japp.. den fanns ute.
Kollade även statusen på kön .... och himmel!! 31 stycken hade redan anmält intresse.
Populär eller?

Men det anade jag nästan. Då hyran liksom är väldigt låg för en så stor 3a. Området är väl inget att hurra för om man är van vid annat. Men jag har faktiskt trivts här. Hade aldrig flyttat om det inte vore för Jonas.
Och med det menar jag, utöka familj och sikta lite högre.
Kommer ha längre till Tina dock.... men det finns ju bil och cykel ;)
Kommer bli bra det här. Hatar bara att vänta nu tills flytt :)
Farmor är i spanien hos Madde också, prutt farmor!! på tal om annat.
Jonas blev mycket glad för sina Alla hjärtans dag bakelser jag köpt honom i Tisdags.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback