7 utdragna tänder :(

Snacka om att jag knappt hunnit med att sitta på röven denna helg! 
 
 
.... Jonas, älskling. Han kom hem sent i torsdags. *skit* Så han fick bara glutta lite på sin tårta i kylen.
 
Made by bea!
 
 
Närå, han fick välja om han ville äta tårta då eller på Fredagen. Så vi sparade den till första besöket på Fredagen. Och ja, jag är ju inte mycket för tårta men jag fick väldigt bra kommentarer om min tårta.
Jag är ju mer för utseendets skull, det är roligt som fan att dekorera, men det var ju tur att även innehållet uppskattades.
 
Det var Jonas mamma och mor föräldrar som kom i Fredags. Vi hann faktiskt med och handla och dona och grejja precis innan dom kom hit. Bokstavligen. Vi kom samtidigt hem till oss.
 
... det var ju så att jag hade bokat tid hos veterinären angående Tilas tänder. Så vi lämnade av henne Fredags morse och sen drog vi och handlade mat och present till Moa som hade fyllt år.
 
Hämtade sen Tila vid halv tre. Jag fick först betala ... 1910kr !!! aha... lite halv skakis och tänker
"har hon några tänder kvar ens?"
Och så får jag faktura och papper om lite råd om hur man ska göra det behagligt för Tila då hon varit nedsövd med narkos osv. ... stod bara det. MEN, så vänder jag på pappret... tror allt är helt lugnt...
och där står det. 
 
"Tila hade grov tandsten och vi drog ut 7 tänder på henne. Varav 2 stycken var mjölktänder. Och klor är klippta"
 
åh herregud!!!!!!
 
Sen kom veterinäret ut med min lilla tjej. Små söta bandage hade hon om benen, hyper glad över att jag kom för och hämta henne. Men skakig. Jag börja nästan gråta hahaha
 
Men ja, tydligen så är det vanligt att det blir så med små hundar, då tänderna växer så tätt. Och så oturligt nog hade hon kvar två mjölktänder som inte hade lossnat. Men jag är så glad nu för hennes skull att det hela gick bra. Tila käka redan dagen efter och var sig själv igen.
 
För när hon kom hem.. oj oj. Hon var som en tung gose nalle som man fick bära runt på. Lägga i korgen, bära ut och sätta ner så hon kissa. Sen upp igen och in till korgen.
 
Stackars bäbis. Men idag är hon full och alert, precis som hon ska vara. Nu gäller det bara att försöka hålla koll på hennes tänder. Ska köpa bra tugg ben med sträv sida.... inget skit man ser på tv. Nej, det ska vara ett bra ben med sträv sida. Japp japp!
 
Här är hon min lilla bäbis tjej.
 
Orkar seriöst inte skriva mer.... så här bjuder jag på bilder istället. Dom talar för sig självt. Hahaha ja herregud... Vilken helg.
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback