Halkkörning- dagen.

Jaa, det känns ju otroligt skönt det här ialf. =)
Nu har jag gjort den dyraste biten av körkortet. (ska inte säga allt för mycket)
Dagen började ju bra ialf. haha noooot!
Jo, går upp klockan 6.44 typ och gör mig iordning. Väcker Miranda och gör iordning henne, lämnar henne på dagis och sedan hem igen och slänga i sig lite thé och tabletter. Sen vare bara och häva sig upp mot busshållsplatsen och hänka på bussen ut till ytongbanan.
Jag tog fel buss.

Bussen körde inte riiiktigt dit jag ville så jag går fram och frågar:
- du, skulle inte den här bussen åka förbi banan, kör banan du vet. Körkort, skola?
- aah, då skulle du ha tagit den andra bussen.
what?!?!
Så det går två samma bussar, samma tider och JAG tog fel??
Vad lyckat!
Men snäll som han var så vände han i kävesta och jag fick åka med tillbaka. Så jag kom bara typ 5-10 minuter försent. Kom precis i rättan tid innan dom skulle börja dra sig ut mot en teori sal.

Så jag hade bra jäkla tur alltså!

Risk 1an var ju bara prat och diskution. Riktigt trevligt och man fick tänka på saker som man annars aldrig tänker på. Vi körde på tills klockan 13 typ. Sen blev det lunch.
Sen vare bara och häva sig ut på körbanan iiiiiii   

Men fan vad jag var duktig. För att inte ha kört alls på halt underlagt!
Och inte ens har kört bil ordentligt på 2 hela år innan idag.
Jätte trevliga människor som var med i gruppen. En erbjöd mig skjuss hem efteråt
(men mamma skulle hämta mig så tackade nej) en annan bjöd på kaffe och godisstäng.
Är riktigt nöjd med denna dag =)
Nu fattas det bara att jag lyckas med körkortet innan bebis vill komma ut.
Sen fick jag en riktigt trevlig nyhet utav mor min. Åh vad jag mår bra!!





Ja, det började snöa riktigt rejält när vi börja köra.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback