Trä bit i maten, willys kyckling pytt.

Förra veckan så skulle jag äta kyckling pytt ifrån willys. Jag tycker den är så himmelskt god.
 
Miranda och jag hade ätit av den i början på förra veckan och på onsdagen så skulle jag äta det sista som var kvar i frys påsen. Miranda åt en matlåda och jag stekte på min kyckling pytt.
 
Ser när jag steker maten, något stort och som ser hårt ut i maten. jag tänkte mer att det var något som var ihopsatt och stel fruset. Fanns ju liksom grönsaker i pytten också.
 
Sen när jag sitter och äter. Jag har ätit upp hälftn och så känner jag den där hårda biten i munnen.
Jag tuggar och tuggar. Smaken var ju konstigt och jag kunde ju inte bita i det. Så jag spotta ut det. Tittar på det ... och ser till min fasa att det är en stor trä flisa!!
 
 
Inbillar mig direkt att jag har flisor i halsen... jag låter den ligga och kastar resten av maten. Senare när den hade torkat så såg jag ju att färgen var densamma fast torare och man såg mer tydligt att det var en trä flisa.
Och jag tugga lite till på den för att vara säker. Jag var säker.
 
Ja, jag mejlade faktiskt in till axfood (som gör pytten) och klaga över detta. Trä flisan var ju faktiskt så pass stor att det är värt att klaga och att dom kollar upp det. Trä flisan var ca 3-4 cm och bred. 
 
Sen nu här igår... så kom posten.
 
Ett brev ifrån axfood.
 
Där stod det att dom tacka så mycket för att jag tagit mig tid till att meddela dom om detta. Att det uppskattades då dom alltid vill leverera bra produkter och bla bla bla.
 
Visst okej. Det förstår jag ju såklart.
 
Och så två checkar fick jag ...
Kom ihåg att jag nämnde i mitt brev att jag hade små barn och tyckte det var fruktansvärt! Men att jag var glad över att det var jag som fann den och inte min dotter i sin hals.
 
Detta fick jag, för att handla ny och bra mat.
 
Hela 75 kr . wow..
 
...pytten kostar 27 kr .
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback