Pepparkaka, stötande?

Som ni alla redan har läst så var det en skola här vars rektor, förbjöd en liten pojke att få klä ut sig till pepparkaksgubbe i årets lucia tåg. 
 
Och pepparkakor skulle inte serveras heller. Pepparkakan skulle bort helt enkelt.
Pojken och så som många andra på skolan, förstod ingenting. Och det är väl inte så konstigt. 
När barn året innan, gick som och åt pepparkakor.
 
Så det är ju klart dom inte förstår varför. Vad ska man säga till sitt barn?
 
"jo du förstår att, pepparkakor kan bli ledsna.
 
Är det en vettig förklaring?
 
eller den här kanske..
 
"Dom bruna människorna kan känna sig hotade utav pepparkakorna.
 
För det första så ser INGEN pepparkakor som något annat än just vad det är, pepparkakor. Som kom till för länge sedan och kallades just för peppar kakor då smaken stack till i munnen och själva kakan skulle förknippas med peppar. Så, därav pepparkakan. (det där var inte hela historien om pepparkakan, men en kort version)
 
Så varför ska vuxna människor och speciellt en rektor, plantera in i små barn huvud att pepparkakan är stötande mot andra. Vad ska dom tro då? Att brunt är en fel färg? Eller att det är en farlig kaka?
Dom barn som har bruna ögon då? Ska dom få dåligt självförtroende för att en vuxen en gång sa att brunt är fel. För det är ju det dom tror när man tar bort någonting just för att det kan verka stötande mot andra.
 
Jag fattar inte vitsen i det hela??
 
Alla på skolan skulle gå som tärnor och stjärngossar. Mammans kommentar var ju den här:
- Min son ska inte delta i något ku klux klan tåg, för det är precis vad det kommer att vara!!
 
Pepparkakan skulle bort.... men vita strutar på huvudena och vita kläder, skulle det vara.
 
Nu ska ju pojken tydligen få gå som pepparkaksgubbe. Hahaha alltså, seriöst. VAD VAR VITSEN?!
 
Man kan vrida och vända på det här ... på hur många olika sätt. Jag tycker det här talar för sig själv ialf.
Jag hittade detta via en app på min phåne. MailOnline. Jag brukar läsa nyheter där- Ifrån utlandet. Och jag blev förvånad att den här grejjen blivit så himla stor.
 
 
Det skämtas ju enorm mycket om det. För det är ju det, ett stort skämt!! Skärpning alltså. Det handlar om framtiden. Folks syn på allmänheten. ALLMÄNHETEN. Var och en. Varje människa på vår jord.
 
MOBBING. Det är de ingen som tar på allvar.... nej då. För det är pepparkaks gubbar bland annat som är mer allvarligare än barn som blir mobbade i skolan. 
 
Vidrigt.
 
Jag hoppas verkligen att detta inte kommer upprepas. Det här med religion och vart man kommer ifrån, det ar väl ingen som helst betydelse?
 
Men det jag känner och som många andra, är att vi vill ha våran religion som den är och som den har varit. Man tar väl inte bort saker ifrån sin religion för att tillfredställa andra som har en annan religion?
Då skulle vi ju tillslut sitta och plocka och byta bort så att det i slutändan inte skulle finnas någon religion alls kvar. Var det så vi ville ha det?
Förstöra andras religioner och livsstil?
 
Vi är alla människor och vi lever efter egna livsstilar och fri vilja...vi yttrar och vi tycker. Det hör ju till livet.
 
När ska detta ta slut ?



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback