jag lever... nästan.

Hej hallå!
Längesen man uppdatera (när man försöker varje dag) men ja, min kvälls vecka var helt ok. Blev sjuk dock, men stod ut TILLS IDAG.

Haft en jätte dålig natt. Jonas åkte ju strax innan 04.00 imorse, både jag och Miranda vaknade ju. Såklart så blev Miranda pigg och reagera på minsta rörelse som jag gjorde i sängen.
Hemsk smärta i ena örat så kunde jag inte ligga hur som helst. Bland annat det som höll mig vaken inatt.
Så efter att ha hållt mig till att jobba ändå fast jag var förskyld så gav jag upp nu. Googlade nämligen på förskylning och ont i örat, och fann att då i samband med förskylning så kan det vara infektion i örat. Vilket inte är så jätte bra, så det är lika bra att söka upp vårdcentralen och kolla upp det. För fy vad det smärtar i örat mitt.
Det verkade ju gå en epedemi med förskylning här i förra veckan då jag vet flera som drabbades.
Miranda var sjuk hela förra veckan hos hennes pappa, så hon smittade även honom och jag var ju på g til förskylning redan förra veckan och det blev jag ju sen.... men att det ska behöva leda till mina stackars öron :(
Dom som jag redan i övrigt har ont i när jag jobbar. (hörselskydden trycker ihop mina öron) plus att jag har mina hörlurar under :P
men ialf. förskylning + smärta i öra = inte bra.
Nu är snart klockan 7 och jag kan ringa vårdcentralen. Känner mig helt knäckt. Jätte trött och bebis feeling.
Önska att Jonas var hemma och tog hand om mig.
Var hemma hela helgen (då jag var sjuk) , tänkte att vi båda skulle kurera oss när vi var barnfria och så.
Så det gjorde vi, vi sov helt otroligt till klockan 13.20 på Fredagen. Jag slutade ju klockan 24 i torsdags natt och jonas hämtade mig från jobbet då han redan hade slutat och kommit hem. Så vi la oss med en film och somna väl strax efter 1 på natten.... och vaknar vid 13 tiden. Helt galet ju! Kan inte minnas när det hände att jag sov långt in på eftermiddagen. Men det var som mamma sa, det behövdes väl antagligen isåfall, eftersom vi båda annars brukar vakna av oss själva i skaplig tid.
Så vi hävde oss upp, tog kaffe och åkte iväg och handlade. Sen hem och åter till hemma häng. Sen vare ju dags för att sova igen... jeesus. Jag hade inte lätt att somna den natten.
Jag är aldrig sjuk. Det kanske händer 1 gång om året att jag kan bli sjuk, och då blir jag riktigt sjuk. Så det här är väl den enda gången. Får se vad dom säger på vårdcentralen. Kommer ialf. dra och handla alvedon och sånt så drar jag och jobbar imorgon. Känns så onödigt att vara hemma när jag ändå slutar i december.
Suck.. :(
Har gett bort min dator nu till Mamma. Glad?.... ja, mamma ialf. :P och lillebror.
Jag, ja jag fick sno Jonas dator under tiden då den andra som bara ligger, vägra fungera. Så jag får ha jonas dator tills han fått hem sin nya dator.
Träffa min goa vän Erica i Torsdags också snabbt innan jobbet. Det var himla kul och se henne.
Går så lång tid emellan ibland.
Hon hade skaffat en jätte söt hund och allt. Får bli och ses snart igen, vi hann ju knappt prata =/
nej, nu ska jag ringa vårdcentralen och kurera mig.
Hej då ..



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback