Måndag morgon och nytt jobb



Sitter nu med min andra kaffe i handen. Jag ska inte iväg förns klockan 10... suck. Haha men jag får skylla mig själv som for upp och gjorde mig klar och trodde jag skulle iväg (tidigare än 10 ialf.)

Mirandas pappa kom aldrig och hämtade henne igår, så jag fick lämna henne på dagis idag. Både han och jag har nytt jobb idag, och han vet inte ens sina arbetstider. Men alltså såhär är det, har man barn så anpassar man sig efter det och eftersom vi haft det väldigt struligt gällande just tider och "våra" veckor. Så är det här löjligt. Jag har ett jobb att sköta, lika mycket som han själv.

Fick nämligen veta allt det här igår, om att han inte vet om sina jobbar tider och sa då att han med andra ord inte skulle ha Miranda på hela veckan.

Suck suck och ÅTER suck. Men det är hans vecka nu och jag är inte hemma förns ikväll, jag anpassar mina tider. jobbar längre när jag är barnledig och kortare när jag har min dotter. Det är väl så man gör? Om inte, så diskuterar man sånthär INNAN. Och inte dagen innan, samma dag som det är bytes dagar.

Föräldrar livet är tufft.

Ser framemot min första dag ialf. men sitter nu och funderar på om jag ska plocka med min dator .. har lite grejjer i den jag kan behöva. Har ju en dator där såklart, men har ändå lite stuff i min som kan behövas. Sak samma, har ändå inget batteri i min dator än så den får nog vara kvar hemma. orka släpa på den.

I lördags var jag och Miranda ut till sköllersta till mina föräldrar. Var så längesen vi var där. Vi åt mat, lekte och grejja. Åkte sen ut till Marieberg hahaha och shoppa lite till ;) men den här gången så hittade jag ett par jeans till Miranda plutt . Hittade ett par byxor sist jag var på shopping runda, men var osäker på storlek och om dom skulle passa. Så jag köpte ett par "boyfriend" jeans åt henne :D ur söta små "baggy" jeans. Dock gick hon och drog upp dom hela tiden, men inte så konstigt. dom hängde ju mer än hennes andra jeans så hon var väl ovan. Men snygga var dom på henne. Och så fick hon en fin keps/mössa.

nej nu ska jag se så jag har med mig allt. Hund, kalender och nycklar. (Y)

Hon är så söt min älskade lilla troll-unge {#}

Jonas och tila igår, båda lite trötta och söta. Miranda gjorde vi en tattuering på hahaha ifrån min iphone, av någon app som jag hitta.




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback