Bästa med Måndagsmorgnar är Kaffe i lugn och ro.

Som vanligt då så ska jag berätta om min helg. Som har varit allt från
slöööö
till
full rulle!!

Igår gjorde vi för första gången, haha , en köttfärslimpa. Den blev helt okej.
(har smakat bättre)
Men den första får väl inte bli perfekt. Sen fick jag ju inte tag på min kära mor om hennes recept, så vi fick köra på arla kökets recept. Smakade för mycket timjan om jag får säga. Men det var gott.

Vi drog iväg på förmiddagen till Mediamarkt igår. Jonas skulle ju lämna tillbaka ett spel och gevär som han hade köpt dagen innan. Det var ur uselt och helt klapp ruttet!! Sniper, hette det. Till Nintendo Wii.

Helt säker som jag var, så visste jag att det där kommer aldrig gå. Att han får pengar tillbaka alltså. Eftersom han hade provat det :P
Men icke, där hade lilla bea fel. Det gick hur bra som helst. Han fick lämna tillbaka det och pengar tillbaka.
(fast nu tror ju jag att det var mer av "bekanta" som det gick) men men. . ...

Han hitta ett annat spel... bom blocks? det var rätt kul :)
Och så ... hehe ... kollade han efter symaskiner
(han vet att jag vill ha en)
Och vi hittade en för 800kr. Men det stod inget om hur mycket kraft den hade eller någonting alls. Ändå så var det en Singer.

Jonas plockar upp mobilen och googlar efter andra stället.
Det blev Siba.

Där hittade vi två. En för under tusingen den också och sen en lite över.
Hahahaha och Jonas hittade ett .. vad kallar man det. Fel marknadsföring?

Det stod på den ena maskinen att den hade kraft på 70 watt. Det gjorde det även på den dyrare.
Hur går det ihop?
Jo!

Vi tittar på kartongen (med kassörskan) och där står det 50 watt. Kassörskan kollar i datorn, och där står det 70 watt. Men ska kartongen ljuga då? Om inte det är Siba som satt fel ;P hähä
Ja, vi hade rätt ialf. Så Jonas tog den med kraftigast motor.
Jag ska ju ändå sy jeans est (a) Då den mååste vara kraftig!

Så Snäll Jonas :)

Och ingen resväska blev det HAHAHAHA

Men det tar vi på torsdag eller fredag. Eller nästa vecka.

Hela den här veckan nu, så ska jag prova på det här Wii fit plus? eller vad det heter. Man står på en balans bräda och tydligen så varje dag stämplar den upp det du gjort och sen ser om du gått upp eller ned i vikt.
Rätt coolt tycker jag, så vi får se om det funkar.

Miranda tyckte den där brädan var skit kul ialf. haha hon stog där och veva med armarna.

Jonas satte även upp min Tv på väggen i Lördags :) från att ha sett bilderna från i Fredags, så såg det fan inte klokt ut!? TVN satt ju sååå lågt ned, och nää usch.. såg inte alls bra ut. Så herr Jonas fick det i uppdrag. Att sätta den på väggen. Blev ju jätte bra.
Under tiden så gjorde jag och Miranda en Jordgubbs-cheesecake.

Nej, nu ska jag dricka upp kaffet
telefon ....

så, och så ska jag snart ut i tvättstugan och tvätta lite skor och mattor.

Pöss!!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback