Lite summering.

Snacka om att jag lämnar stora mellanrum på mina inlägg. Men den glöms bort helt enkelt :)
(sanningen är att jag bara ogillar att sitta framför en stor datorn, bea saknar bärbart)
Så vad har hänt sen sist?
 
Min kära lilla son som den här månaden blir hela 6 månader gammal,
Han kan nu nästan sitta helt själv.
Han kan vända sig perfekt från mage till rygg och rygg till mage. (hans nya hobby)
men han kan ännu inte äta... han förstår inte riktigt det där med att man ska stänga munnen när man får mat i munnen. han bara skrattar och ler. Dock så går det utmärkt att äta D-droppar på sked....?
(ja, och igår kväll så lärde jonas honom att hålla i välling flaskan själv)
 
Hans rum är klart föresten!! 
 
Efter att vi fick väggar uppsatta så vi fick ett rum till så har det bara stått sen... inte tapetserat eller spacklat. Åh åh jag måste bara skriva ner det här..
 
Miranda, min dotter som är 5 år , hennes roliga ord på saker.
Spagetti och köttfärssås = skagetti och föffärssås.
Tapetsera och spackla = Taposera och Skackla.
 
Tror det är något mer som hon säger roligt, men det här kom jag på nu. Haha hon är så rolig :)
 
Tillbaka till rummet.... Linus rum är klart. Jonas vän Matthias kom och tapetserade åt oss, han är himla snäll och himla duktig. han kom med väldigt kort varsel. Det blev ljusgrått i hela hans rum som tänkt. Och vi satte upp mörka gardiner i hans rum rakt upp i taket. Så det ska bli ordentligt mörkt, Linus har ju ett litet fönster och sedan en stor altandörr så därför vi vill täcka istortsett hela den väggen med gardin. Vi har likadana i vårat sovrum, jonas är ju beroende utav total mörker när man sover...
 
Vårat rum står ännu otapetserat. Men inte så länge till, Jonas spackla i helgen så om vi får tid blir det tapetsering i kommande helgen. Vi har två kalas att beta av..
 
 Så vad har mer hänt..
 
Joo, jag och min älskade sambo, ja vi förlovade oss här i julas.
 
Jag ogillar förlovningar egentligen.... det ska gå rätt till och det ska handla om rätt anledning. Man ska verkligen inte förlova sig om man inte känner på riktigt att man vill dela sitt liv med just den personen.
(och det tar år innan man vet en sådan sak)
 
Men jag kallar inte våran "förlovning" för "förlovning" haha... bökigt?
Nej, såhär är det... Jag älskar Jonas över allt annat. Han är min andra hälft. Min hjälpade hand. Min tröst. Han lyfter mig i dåliga dagar och säger att allt ska bli bra igen. Han gör mig glad. Jag kan vara mig själv med honom. Och inte nog med det ... jag känner att, med honom vill jag leva med i resten utav mitt liv.
 
Sååå, eftersom jag ville känna att vi tillhör varann och istället för att vänta på den stora dagen. Så frågade jag faktiskt om han ville förlova sig med mig ... 
 
Så det här är mer en kärleksförklaring, Jag älskar dig och du är min! Och nu kan alla se det :)
 
Så vi skrev vad vi själva ville i våra ringar.. dom orden som jämt ska finnas där i våra liv.
I min står det "Du är mitt allt" och sedan så valde vi julafton som datum.
I jonas ring så skrev jag "För alltid din" 
 
 Förlova sig ... ja det blir vi ju om jag någondag får den stora frågan ;) 
 
 
Såhär ser lillemans rum ut än sålänge.
 
Såklart så fick lilleman en grävmaskin i samlarutgåva, utav sin farfar, i julklapp. :)
Grävmaskinister förstår ni ... både farfar och pappa.
 
men hans rum är ju inte klart än. Det ska ju inredas mer. Det ska in en skön fåtölj, matta, lite hyllor och lite små inredning som håller ihop allesammans. Har hittat en bra fåtölj .. men hyllor har jag inte bestämmt än. Det är svårt att inreda. Rummet är ju inte så stort så man vill ju att det blir bra, så man slipper göra om det och om och om och om om om igen... huuu, nej. Det måste bli perfekt!
 
Men, star wars tavlorna fixade jag själv ;) 
 
Nej nu ska jag yoga! Herrå.
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback