Mors dag!

Jag är fortfarande utan min dator.... men nu använder jag "Familje datorn" . (ja vi har två datorer) ..egentligen 3, om man räknar med den Jonas har i vagnen.
 
Haha snälla... va bortskämd jag är.
 
Men grejjen är den att min dator är en Mac. Jag gillar Mac. Den liksom omfamnar alla dina prylar på datorn på ett sätt inte en Windows dator kan.
 
Bilder tex. iPhoto tror jag det heter (varit utan datorn så länge att jag glömt vad det heter) Det programmet är uuuuuunderbart!!! Här på Windows får man bara skaffa en jäkla massa miljoner MAPPAR!! Och ha alla dina bilder i dom olika mapparna. Skit jobbigt!
 
I macen, så fort du kopplar in en kamera eller telefon, så hamnar dina bilder rakt ner i iPhoto. Bara ett klick och det är klart. Lagrade på ett och samma ställe. Skit bra!
 
Jaja nog om det.
 
Igår var det mors dag.
 
Och jag fick två mors dagar! Jag har en sån underbar familj. Dom firade mig i lördags och igår, söndag och den riktiga mors dagen dagen.
 
I lördags så fick jag älskling att åka och hämta mig en Köksö. Så lycklig! Har velat haft den där köksön länge, och så hittade jag en på blocket faktiskt. För nästan hälften av nypriset. (jag pruta lite hähä)
 
Och så fick jag även överraskning .. en tårta, blommor och en såå cool Radio. Bärbar. Retro. 
Dom vet vad jag gillar. ooh och så hade dom köpt min favorit dricka, Arizona! Jag är mållös så underbara dom är mina älsklingar! Så himla söta. Så lycklig som har dom.
 
 
Ja.... och sen igår då. Den riktiga mors dagen.
Direkt på morgonen så drog Jonas och Miranda till affären.. uhm okej. Bara lämna mig hemma och dricka mitt morgon kaffe ensam. Jaja... 
 
Dom hade åkt runt till 3 affärer. Dom var borta ganska länge så jag var nästan hundra på att dom hade dragit till typ västerås och köpa fälgar till bilen!!??
 
Men nej. Dom hade åkt runt och letat efter någonting till mig som det stod "Mamma" på. 
Men det dom kom hem med är helt oslagbart. Jag blev så rörd att jag börja gråta.
 
 Dom hittade ingenting så.. dom gjorde en egen tröja till mig. Och hur bäst är inte det att få. En alldeles egen tröja bara till mig som ingen annan har likadan. Jag är så himla glad! Det var som julafton för mig. Nu måste man verkligen leva upp till världens bästa mamma också. Nu när dom varit så söta mot mig. I två hela dagar.
 
Sen fick jag en hortensia (min favorit blomma) att plantera ut. Och ett gulligt kort.
 
Min familj är den bästa.
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback