Helgen.

Helgen var kort, men trevlig.
 
Jonas kom hem fredag och vi drog iväg direkt och hämtade en skänk som jag hade köpt. Den var såå perfekt, så himla nöjd! 
 
Tusen spänn och den blev min. Jag tänkte måla den vit och ha den antingen i hallen eller i sovrummet.
 
Den hamnade ute i hallen, blev finast så.
 
Och jag målade den faktiskt bara en gång, tyckte att den blev charmig så jag lät den vara. Men jag känner lite just nu att jag ska nog måla den en gång till ialf.
 
Det var lite roligt när vi skulle få hem den. Vi åker dit, jag tittar på den och bestämmer att den ska jag ha. Hämtar jonas så han kunde gå in och hjälpa till att bära ut den (linus var i bilen och lite små sur) .
Spänner fast den på kärran som jonas hade lånat av sin fader.. åker iväg... kommer hem.
 
Upptäcker till min fasa att den såndär trä list... dekal... svarvad .. HADE LOSSNAT IFRÅN EN AV LUCKORNA!! Va fan !! BRA, nu är hela jävla skänken förstörd, helt värdelös skit.. vi kan lika gärna lasta på den och åka och sutta den!!! Fan fan fan .... jonas går ut och tittar på kärran om den ligger på den, men det gjorde den inte... men då upptäcker jonas att luckan på kärran (ganska liten) var borta haha helvete kommer jonas in och säger. haha
 
Han åker iväg för att leta efter luckan. Han hittade den vid en rondell, och när han ska gå ur bilen så halkar han på gruset och sträcker hela ryggen och får svin ont. Jaja, kommer hem och är glad att han hitta luckan ialf. och jag jätte sur och ap besviken för att ena dekalen på skåpet var borta. Hur fan ska jag göra nu. 
 
Jonas går ut och fixar med kärran och bilen i garaget. Sen kommer han in och säger att grinden.. råka han visst ha sönder också. Fy fan vilken dag alltså.
 
Och dekalen till skåpet, det går att köpa tydligen så det är inte sån panik om och kasta den. hehe
 
 
I lördags så kom mamma och co. förbi på kaffe och skit snack om trav och surfplattor. Sen åkte Jonas iväg för att hämta en jobbarkompis och hans fruga. Dom hade spelat på travet och så drack vi cider och käka lite gött godis. Skit trevligt! Jag trodde jag skulle bli ap radar men nej då, bea kan då dricka lika bra nu som innan. (bortsett ifrån julbordet i julas) 
 
Sen när dom åkte fram mot kvällen så mös vi lite i soffan och sen bar det iväg till sängen. Linus till sin och vi till vår. Väldigt kort men trevlig helg, som sagt.
 
Dock vann dom inga miljoners.
 
 
 
Dom hade ju  med sin lilla hund också, som är en bladis mellan mops och petit tror jag. Skiiit härlig! Gissa om han och tila hade det skoj. Linus också tyckte han var skoj, lite större än tila såklart.
 
Jaja, nu ligger jag i sängen och får nackspärr. Jonas har åkt till jobbet och har äääntligen fått börja jobba deras gamla tider nu 7 7  
 
 
Såå skönt!! Då kommer han hem torsdagar och är ledig fredagar, som det ska vara. Så underbart!
 
Nej nu ska jag glo på tvn. God natt!
 
Bilderna som skulle vara med här i inlägget får komma upp imorn.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback