Kalas helg!

Snacka om fullspäckad helg!
 
Jonas kom hem torsdag (som vanligt) . Sen blev det Fredag. Och där startar allt.
Det ska hämtas barn och sedan ska det faras iväg till Örebro för att fira årets första julafton.
Ja, ni läste rätt. Julafton. 
 
När man har en stor familj så är det ju inte så lätt att åka och fira med alla.
Så vårat sista firande var tillsammans med Eva och Gerarld och Yvonne. (jonas mor och morfar och mor)
 
Innan det så skulle jag hoppa in på blomsterlandet och handla en blomma åt Eva som också hade fyllt år, hela 89 år gammal!! Haha det är väl bra att min Jonas har gamlingar i släkten, då lever han länge.
 
Men ja, 89 år gammal och inte är hon seg för det. Nej då. Lite virrig och glömsk men pratglad och minns ju till och från . Men det är kul att vara där.
 
Ja, nu hoppa jag ju över mitt i berättelsen om blomman. Jag tänkte såhär, jag går bara in och tar den första blomman jag ser! Och då tänkte ju jag på ett såntdär arregemang. Men ... den iden gick ju i kras.
Det var helt länsat på blommor och arrengemang!! Herregud... vad gör jag nu!? Tog lite längre tid än planerat... men jag tog en fin blomma och en fin kruka och sedan något skoj att stoppa i den... en igelkott på pinne! Voila!
 
Tårta och kakor, såklart, bjöds det på. Sedan blev det paket öppning. Låg ju paket under granen ja .
Varsinn pjamas och pärlor... väska att måla på och saxar. Ja dom fick en hel del. 
Och Linus fick kläder och en spel dosa.
 
Även jag och Jonas fick varsinn present. Dom är på tok för snälla!
 
Jag är ju inte en sån som går och tjatar hål i skallen på folk att jag fyller år, det kanske kan kännas jobbigt för andra när dom missar den... men alltså, jag har lagt det där åt sidan nu. Känner mig för gammal för uppvaktning.
 
Men yvonne kom ju tydligen igår att det var januari och hon har ju tjatat lite om min födelsedag sen då hon fick veta i sommras förra året att hon missat den. Gör ju inte mig något. Men då ville hon promt ge mig något, så då fick jag en tidnings prenumeration som jag själv valde.
 
Så snäll!
 
Så ja, nu frågade hon ju om inte jag fyllde i januari.... "joo, .."
"Hon fyller på Måndag" 
Säger jonas då.
 
Haha busted.
 
Jaha, då blev det prat om det också.... och så kom vi in på att jag vill ju ha en fåtölj in till Linus rum. 
så ja, dom gav mig pengar till att köpa den fåtöljen jag ville ha. Herrgud .
 
Och jonas sa att dammsugaren gått sönder....
"ja, men det kan ni få av mig för det är en bra sak och nödvändig sak" 
 
Sötare än socker. 
 
Så nu i helgen när jonas kommer hem, så ska vi åka och handla dammsugare och min fåtölj.
 
Jaha, fullspäckat sa jag. Ja, Lördag.
Då var det dags för kalas. Lydia fyller 4 år. och så promt skulle det även fira mig...
 
Men min syster tycker man ska fira sin födelsedag, det är ju ändå en gång om året.
När man fyller 22, okej. Men 23 och 24. Inte så märkvärdigt.
 
Såhär såg kalaset ut ialf.
 
Jag kan ju säga att .. när man fyller 24, då får man allt man önskar sig. Det är sant!! Jag fick allt jag hade sagt att jag ville ha haha  Toppen.
 
Älskar verkligen min gulliga familj!
Maria.. hon är ju en i familjen hon också. Av henne fick jag en banan planta.
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback