Skönhetscompaniet. Örebro.

Hahaha vad ruttet. 
 
Jag orkar inte yoga. Har ingen lust eller anda alls.
 
och lets face it. Jag har mens. Så .. det är nog helt förståligt. Orka sträcka på sig och känna blöjan mellan benen. Nej, jag skippar yogan tills jag är mens fri. Japp.
 
Jag kan ta mig tid till att orka skriva om Skönhetscompaniet istället. 
Det ligger i örebro, mitt i smeten. Och jag länkade ju hemsidan i gårdagens inlägg. Men kan länka den i detta också.    Skönhetscompaniet.  
 
Och vad gör man där då?
Jo, du går dit och får hjälpt med det du vill ha hjälp med, såklart. 
Rynkor, bristningar, orenheter, vaxning, ögonbryn , läppar... aa det finns ju en hel del.
 
Skönhet.
Mitt ansikte är bland det viktigaste för mig.
Jag har bland hy, har jag fått veta. Jag är torr och ibland oljig. Men just nu, vintertid, är jag så torr att jag flagnar. Haha
 
Och mitt ansikte är ju så irriterande. När jag köper typ scrub eller nån rengörings lotion i butik. Typ Ica. Och ja, till en början kan dn verka as bra. Men till slut så var den skit.
Och så håller man på så tills man antingen ger upp (knappast troligt) eller som jag nu då, går till skönhetscompaniet och ber om råd.
 
Och jag använde förut bara en scrub. Ganska grov faktiskt. Och den använde jag varje dag. Och det shockar ju ansiktet.... ganska förståligt. Så det får jag försöka nu minska till 2 gånger i veckan. 
 
Sen köpte jag på mig en lotion som dom hade på Scompaniet. Den kosta ju lite mer än dom vanliga ma kan köpa i butik, men jag är villig att prova. Allt för att få bukt på mitt ansikte. Och den är hur härlig och enkel som helst. Luktar inget konstigt och den är genomskinlig och som en tvål liknande formula. kommer inte ihåg nu vad den heter. Den är inte ifrån sverige ialf. .. Det kanske är bra?
 
Sak samma. Jag kan ju berätta vad för behandling jag tog.
 
Den hette Power treat Aha. Tror den hette så. Och den är väl grundlig tror jag. Den var mest effektiv enligt tjejen som gjorde den på mig.
 
Hon la mask och hon rengjorde, scrubba, ångade ansiktet, la olja och (varning) KLÄMDE pormaskar!! Kan säga er att det var FAKTISKT inte så hemskt. Gjorde väl lite ont och ömmade ibland haha men det var inte så farligt. Dock använde hon nål till vissa som hade satt sig rejält. 
 
Efteråt så var jag behövd utav en ansikts massage. 
 
Ja, det var verkligen så värt det. Mitt ansikte kändes ju helt rosigt och mosigt. Men det kändes bra och jag såg inte ut som något röd stopp efteråt heller. 
 
Aah, hon vaxade även min ögonbryn.... så nu har jag inga ögonbryn.
 
närå, skoja. Ni vet dom där små håren som är nästan helt osynliga för pincetten. Dom vaxade hon. Och ooh vad lent och bra det känns.. även nu också, två veckor senare. Tror jag ska fortsätta med det. Kanske. Det växer ju inte som ogräs precis.
 
any who
 
Priset för det här kalaset slutade på .. 1690:-  , men då minus 500 för den där rengörings lotion + dag kräm.
 
 
Men det är så värt att gå dit. Även om du inte har så stora problem. Det ger ju mer lyster och sånt där. 
 
Man ska ta hand om sig. 
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback