Fredag!

Idag är det fredag, jag sitter i pjamas och faktiskt dricker kaffe... fast kallt. Fick ta tag i Mirandas rum och STÄDA det medans Linus sover. Dom är duktiga på att stöka, men att städa... det är för dom helt främmande. Suck.
 
Tur att Mamma är så duktig på att städa och ha ordning och reda.
 
 
Så nu fick jag dricka upp mitt kalla kaffe. Första kaffe koppen sen i helgen, och innan dess ca. två månader.
Fick ju lite avsmak för kaffet där ettag.....
 
 
Men jag tänker INTE förgifta mig själv med att förbruka kaffe, som innan. Det är inte bra för mig. Jag får hemsk huvudvärk faktiskt. Inte bra. Jag drack alltså nästan 2 kannor kaffe varje dag. (typ 8 koppar om dan)
 
Men men, idag kommer Älskling hem. Hatar hans nya arbetstider. Så fy fan! Jag hoppas verkligen dom får tillbaka sina normala tider igen, helt klapp ruttet . Jag får ju en hel dag mindre med honom!! Vi alla får det här hemma. Det är inte skoj.
 
Kraken Linus undrar ju säkert dom första dagarna utan pappa, vart han har tagit vägen. 
 
Men idag kommer Pappso hem.
 
Och jag ska nog fortsätta städa lite tills dess. Dammsuga och snygga till mig själv lite, haha . Jag gör det ju aldrig annars nuförtiden. När man är mamma ledig så är det typ bara BVC besöken och om man åker bort, om man gör sig iordning. Annars går jag runt med glasögon och mys kläder. Och håret uppsatt i klämma.
 
Har ju också bakat Kladdmuffins hela veckan. Så Miranda har tröttnat.. haha, då är det illa. Om barnen tröttnar på goda muffins. Men jag har sparat en påse åt Älskling i frysen. Det är han värd. 
 
Nej nu ska jag nog sätta på mer kaffe, varmt kaffe. Och sedan vänta på att lilleman ska vakna så jag kan fortsätta städa... eller så ska jag nog ta badrummena, japp badrummena det får bli. 
 
HATAR DAMM!! Nu ska det bort.
 
Ha en skön helg allihopa, det ska vi. Herrå!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback