Foundation tips!

Tänkte bara tipsa lite om två foundations jag älskar och använder.
Så till er som har problem hy. Torr, oljig och flagar .. Blandad hy. 
Kanske tillochmed undviker att sminka sig just för att man är rädd att det ska irritera huden.
 
Jag vet exakt hur det kan vara. 
 
När jag var på Skönhetscompaniet i örebro så fick jag veta att jag behöver inte alls vara rädd att sminket ska förvärra huden. Sen kan jag inte på rak arm säga att det bara gäller Mineral foundations, men jag antog det, för det var det hon pudrade på i mitt ansikte efteråt. Det märket hette paulina tror jag. 
 
Sak samma.
 
Jag ogillar verkligen flytande, kladdiga foundations. Jag använder aldrig puder. Jag anväder bara puder foundations. Vanligt puder kan man ju ha över sin foundation, förutsatt att den är i samma färg. Men med dual foundation så behövs det faktiskt inte, alltså haha jag har ingen erfarenhet utav vanligt puder som finish.. så jag lämnar det så. 
 
Och jag har alltid använt mig utav Makeupstore dual foundation. New york och Paris nyanserna.  
New york är snäppet mörkare så den passar ju bra på typ sommaren då man inte är så himla blek. Paris gick jag över till då den verkade vara jätte ljus och skulle passa mig perfekt, men nej .. faktiskt så blev jag mörkare i ansiktet än på halsen ialf. så .. nej. Haha alltså jag blir ju blekare för varje månad känns det som. Men jag solar ju inte eller något sånt. Bara Busar , men det är också himla sällan.
 
Så nu till mitt andra tips och min nya favorit till mitt vampyr bleka ansikte.
 
BareMinerals!
 
 
Jag köpte en för några månader sen, för att bara testa och se hur bra den var. Jag hade läst just då så mycket bra om den. AP dyr, men som sagt, mitt ansikte är vädigt viktigt för mig.  Och det var i nyansen Medium Beige. Och den var på tok för mörk för mig. Den var precis som Makeupstore New york nyans. Så det blev ju en flopp.... suck. Men men, nu har jag köpt en annan nyans (BareMinerals) i nyansen Fairly light. Och guuudars den satt som handsken på handen! Som gjutet! 
 
 
Här kan ni läsa om den. BareMinerals Fact. 
 
 
 
Tänkte ta för-efter bilder. Men alltså, det syns inte att jag ens har något på mig. Så bra är den!
Bara små skönhets fel som rodnader och nån röd prick som är mindre synligt. 
 
Bästa jag köpt! .. och man behöver inte ens high lighta . 
 
Puss och hej! 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback