Dåliga tider.

Hej hej!
 
Här ligger jag i sängen och kände att jag skulle ta och skriva lite, nu när man är ensam och så .
Har ju fått mig ...ytterligare... en bärbar dator utav älsko. Så nu kan jag skriva ifrån sängen. Ogillar verkligen att sitta och glo framför vanliga datorn som ett fån. Vet inte varför, men det känns mindre bökigt att skriva och nörda med en bärbar faktiskt.
 
Är så tacksam för det älsklo :)
 
Är mer tacksam över min älsko faktiskt, Tacksam för hela veckan som varit. Han stanna hemma hela veckan från jobbet , ja han var ju själv väldigt sjuk med feber och hemsk hosta. Stackarn.
Men som grädden på moset, så fick Linus hög feber och även Miranda. Jisses alltså vilken vecka det varit.
 
Sen kräktes jag när vi skulle kravla iväg och handla lite mat, snabbt in på kund toaletterna och spy. Härligt!
Ja, så blev även jag ap radar dålig. Dock ingen feber, men det behövdes verkligen inte. Jag mådde illa och dåligt så det räckte. Och gör fortfarande.
 
Hemsk hosta och ilamående och härlig hel dagars huvudvärk.
 
Men jag är ju inte bara sjuk .... 
 
Men som sagt, är så tacksam för att älsko har fått stått ut med här hemma, sjuk själv och så ta hand om resten utav familjen fastän han inte var kry. Han är en redig karl min älsklo. Och som nu sitter i sin husvagn och ska jobba imorn bitti och tillomed Fredag!! Dom har fått nya trevliga tider ... jätte trevliga. Så han kommer inte hem torsdag som i vanliga fall, nej han kommer på Fredag. Buhu..
 
Åh jag vill bara må bra. Det här är en plågande och hemsk pina, som aldrig riktigt avtar. Men imorn kommer Mamma förbi och hjälper mig lite. Och kanske handla med något åt mig om jag behöver, det måste jag fundera på tills imorn bitti.
 
Nej, nu ska jag ta igen lite på serier som jag missat pga. dessa sjukdomar.
Jonas gav mig en fin blomma för jag mådde så dåligt. Gulle han.

 
Och glass fick jag, min favorit.
 
 
Och salta pinnar.... hjälper mot illamåendet.
 
 
 
Fick även gottis ifrån apoteket. Alltså, IPRENs mjuka kapslar... dom är såå jädra stora att det gör fan ont att svälja dom. buhu , hemska tabletter, inte nog med att jag hatar tabletter.
 
Och åksjuketabletter. Haha alltså jag hade glömt bort biverkningarna på dom. Jag började ju bli så himla trött, somna på förmiddagen varje dag och så slockna jag här i sängen klockan 21 varje kväll. Jonas hann ju knappt ens prata med en när jag var så upptagen i att antingen kräkas eller sova. 
 
Och så prata jag med mamma idag på telefonen, och jag berätta att jag är så himla trött. Och hon bara ... ja, men det är ju en av biverkningarna i åksjuke tablettera. Doh!
Jag får la klara mig utan dom då... suck. Och bara dricka min vidriga blut saft och alvedon/ipren/panodil ..
 
hemska tider ...



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback