Det är dåligt

Eller hur, man är så dålig på att sätta sig ned och skriva ett par rader, kanske lägga upp en bild, på bloggen när man är mamma (speciellt nybliven) .

Linus tillåter inte mycket inte.
Saker mamma inte får göra:

1. Laga ordentlig mat.
2. Vara i badrummet.
3. Duscha håret. (tar för lång tid)
4. Stå stilla med barnvagnen.
6. Shoppa
.... Jag sammanfattar istället.

Linus ska ständigt hänga i mamma på ett eller annat vis.

Men när han nu blir större och mindre beroende, så kommer jag ju sakna att ha honom ständigt i famnen :)
Det är bra rörigt det där.

Men idag faktiskt så gick det bra att gå ut till lekparken allihopa. Jag ,Miranda ,Linus och Tila. Visst, han vakna vid två tillfällen då jag ej juckade på vagnen :p men annars så sov han.

Min syster kom förbi igår med deras gamla babysitter som vi fick låna. Jag tvätta den så idag har han legat i den lite till och från. Gillar den i korta stunder :)

Köpt skor ifrån Kina. Så himla sköna! Verkligen älskar dom. Dom kom förra veckan, så jag har allt test kört dom lite ;) tog väl två veckor att få hem dom. Och snart ska jag nog beställa flera par.

Jag saknar verkligen att ha bärbar dator. Måste nog ha en. Känner att det är lite skönare att kunna ta fram den vart jag än sitter. I köket, vardagsrummet eller som nu, i sängen. Utan att behöva sätta mig och blippa på stationära som gör bajs av min rygg att huka över , och så högljutt när jag skriver, då jag skriver ultra fort ;)

Nej du älskling. En dator vill jag ha av dig i julklapp :)

På tal om klappar. Miranda fyller snart hela 5 år :) så här hemma blir det halloween kalas i vanlig ordning.

(jäklar, skulle ju egentligen nu kolla grejer till kalaset)

Har tittat på en present åt henne. Så himla svårt att veta vad man ska ge henne. Men ialf. På cartoon network så gör dom reklam för en barn surf platta, kurio, tror jag den heter. Och jag tror nog att hon ska få en sån :)

Kanske man får ha sin telefon ifred ;)
Men dyr är den ju, så då får hon nog bara den. Ja... Har tid än att fundera ut presenter :)

Och halloween pynt. Jag ska baka pumpa tårta som jag alltid gör.

Nej, nu ska jag blinda ett slag ihopp att få sömn. Natti :)

Mirandas arm btw. Hon har idag inte haft sin skena på sig alls (sen igår på dagen) . Mycket stolt över henne, men också hyper försiktig. Min dotter är fortfarande våghalsig. Ack ack :)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback