Höst depression?

Fick nys idag om att mörk choklad dämpar höst depressionen.
Jag visste inte ens att något sådant fanns. 
 
Det var min kompis som sa det till mig idag efter att ha varit och handlat, jag hade ju nämligen handlat in lite smått och gott inför den ensamma helgen. Och då bla. mörk choklad. Glass och gele godis.
 
Kanske det är en släng av höst depression jag har då?
 
Men ja, idag fick man känna sig lite som en social människa. Min vän och hennes son kom förbi här imorse. Vi drog ner till en affär här som tydligen ska stänga igen (inte så chockad) och det visste inte jag faktiskt, det är ju en allt möjligt affär. Inredning ni vet. Kumla outlet för att vara mer exakt.
 
Jätte peppad blev jag och självklart ville jag också dit. Hon tog sin bil och jag tog en promenad med Linus i vagnen.
När jag börjar närma sig så får jag syn på en sak.
 
EN MASSA BILAR!!
 
Högt och lågt ta mig fan. Det var bilar överallt. Och nu snackar vi om mellan 10-11 tiden. Alltså, jobbar inte folk?
Haha det var vad vi trode ialf. Vi räkna inte med sååå mycket folk alls. Men jesus. Det var verkligen som ullared. (jag har varit på ullared en gång)
 
Det gick inte så bra att gå med vagn där inne så jag stog ju stilla på en plats och bara stirra på alla människor. Jag såg ialf. 3 stycken med små barn, verkligen små barn då. Och gamla tanter som stod och gapa på andra människor och uppmana dom om var kön börja och skaka på huvudena. Det var absolut kaos.
Och jag som bara ville ha en spegel. Men nej, vi vände på klacken och gick ut därifrån. Vi var nog bara 10 min där inne.
 
Affären är ganska stor, inte jätte stor, men rymlig. Och kön... den var i ena änden av affären till den andra sidan utav butiken. Det krylla av folk.
 
Synd, lite ledsen för att man inte kunde gå där och plocka på sig saker. Det går ju inte bara när man har en liten kille att ha hand om.
 
Jag hade ju fått ta med jonas och bett honom ställa sig i kö medans jag gick och plocka saker, det hade ju inte gått annars.
 
Jaja nog om det.
 
Det är Fredag och jag är sambo lös. Bara jag och Linus hemma i helgen. Känns ju sisådär. Men sen har ju jag öronsprång så jag ska väl inte klaga över att ha det lugn och ro... någolunda ialf. 
Men det är klart man vill ha sin sambo hemma när man känner sig lite dålig också. Så det suger att han inte är hemma just nu. 
 
Det är jobbigt att ha en sambo som jobbar största delen utav livet. Men det var jag som valde honom, jag ville det här livet. Och faktiskt så ångrar jag inte en sekund utav det. Utöver hans jobb så är han mannen i mitt liv. 
Han är mitt liv. 
 
Sååå, hur ska jag spendera min helg?
Med godis och bra film såklart. 
 ... man har ju Batman och se på om inget annat.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback