Blöjor, vad ska man ha?

Det är ju så, när man skaffar barn, att man måste ställa sig där borta bland hyllorna och välja ut ett märke av blöjor som man ska ha till sitt barn.
 
Det ena säkrar för torrhet medans andra säkrar för bättre passform.
Så vad ska man välja?!
 
Det inte den ena har, har den andra. och det den andra har, har inte den första. Hej och hå .
 
Jag har provat alla märken! Haha Miranda har varit en försökskanin. Nej men jag köpte väl lite olika beroende på vad jag hade för känsla då, och när Miranda var i blöj åldern så kom ju det här nya märket "Huggies".
Ur söta blöjor med nalle puh motiv, Kör till, den tar vi. Klart min lilla tjej ska ha nalle puh på sina blöjor.
 
Snacka om att fjäska till sig användare.
 
Nu till svaret om jag tyckte dom var bra.
 
eeh, det minns jag faktiskt inte.
 
Men det dom flesta använder (tror jag) är väl libero, pampers och ica.
 
Jag hade nog mest Libero till miranda, eller icas... det var väl lika mycket kanske. Det var inga fel alls på dom. Dom va hur bra som helst. Men då talar vi up&go blöjorna. Och icas då, dom var också himla bla.
Hade inga problem alls.
Inget bajs eller kiss som rann över. 
 
Men nu har jag en liten son och det där blev åter igen en pina. Ställa sig bland blöj hyllorna och välja ut ett märke på blöjor. Suck.
 
Ni känner säkert igen det (ni som har barn) att det kan bli bra jobbigt att välja blöjor när bajset bara rinner utanför och bodys är blöta på morgnarna. Då är det självklart att man behöver gå upp en storlek i blöjor.
Men om det inte är så då, vad är det då för fel?
 
MÄRKET! skulle jag säga.
Jag har haft det där problemet med Linus. Alltså, det bokstavligen spruta ut ur röven på han. Det kröp upp över ryggen nästan varje gång. gaaah!! Skit blöja!! 
 
Det är oftast så när man ammar. Bajset sprutar åt alla håll haha 
 
Så vad använder då jag för blöja.
 
Pampers. Dom valde jag efter att ha haft Libero. Men sen av någon anledning så hade jag pampers hemma, fick väl hem prover eller nåt. Och dom var ju så gudomligt mjuka och sköna. Jämfört med Libero som känns sträva och obekväma.. så jag ville inte sätta på Linus en sån blöja igen. jag vill ju hellre att det ska kännas bra. Och mjukt är ju skönare såklart. 
 
Meeeeen. Fanken... min super blöja blev helt plötsligt "fuktig" det liksom nästan läckte ut. Förstår ni vad jag menar. Blöjan var ju mjuk men den hade en super bra absorberingsförmåga. Antar att dom glömde det där med att hålla tätt också... Så det var ju en miss.
 
Men nu ska jag inte få er och tro att pampers är skit. åh nej. Här kommer ett annat bra alternativ.
 
Pampers baby-dry! 
 is the shit.
 
Vi köpte det nu här senast. Vi köper alltid en sån där stor låda med blöjor och den här gången så tog jag bara en låda och det stod pampers baby-dry på den. Rätt storlek så den tar vi.
 
Och dom är hur bra som helst! Linus kan ha den blöjan på sig en hel natt utan att jag ska behöva gå upp mitt i natten och byta på honom. Det känns som ris i blöjan haha men ja, den är super bra verkligen.
 
Problem bland blöjor, aldrig mer.
... dock inga roliga figurer ifrån sesame street som på dom andra pampers blöjorna vi hade.
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback