Vår väder idag :)

Vaknade imorse som en valross.
Helt död och ville inte gå upp ur min koma. Den här helgens jobb har tagit hårt på stackars kroppen.
Inte nog med att jag fick häva mig upp ur sängen klockan 5 imorse då KLOCKJÄVELN RINGDE!!!
Har inget emot alls när älsklingen säger hej då och pussar på mig 4-5 på morgonen. Men fan att jag glömde stänga av alarmet. Doh!
Det är ingenting alls likvärdigt hur det var när jag jobbade med samma sak och mer gravid, när jag väntade Miranda, än nu. Och nu jobbar jag bara helg, dock 12 timmar/dag men ialf, och jag är helt slutkörd!!
Kommer hem och är helt paralyserad och tvär däckar i sängen. Stackars Jonas får knappt ens mysa med mig längre. Helgerna som brukade vara bara våra umgås helger... så jag säger ändå att det är med glädje att jag bara jobbar nästa helg och sen no more.
Det här har varit tufft alltså =/
Jonas fick vara ensam hela helgen istället. Medans jag var borta hela dagarna. Fick sen mig komma hem och dö i sängen typ. Men han var riktigt söt igår.. han lagade mat, good mat (det gör han ju alltid) men han hade dragit och handlat överasknings mat och sen lagade han allt när vi kom hem. Jag fick bara ligga i soffan och vänta in maten.
Mycket uppskattat :)  riktiga karlar är även bra som hemmafruar. Och min är den bäste.
Samåkte också med Jenny ifrån jobbet. Det var snällt, så slipper jonas kraken gå upp och köra mig klockan 5.30 på morgnarna. Så ska åka med henne sista helgen också.
Så ja, idag var man inte pigg alls. Men det har varit toppen väder verkligen så jag och Miranda spenderade dagen te vid lekparker och jag sittandes på bänk ute med solen i ansiktet. Mycket värmande för både kropp och själ.
Har ialf. fått det klart nu när vi ska flytta. Blir sista helgen i april. Sen har jag bokat besiktning utav min lägenhet. Så det börjar dra sig nu.... ska bli skönt att flytta härifrån. Inte för att jag inte har trivts bra här men just.... liksom hallååå..... vi får mycket mer egnare nu. Vårt egna lilla "hus" .
Ska göra det så mysigt på våran altan/terass. Och få det bra möblerat i sovrummet/allrummet.
Och två badrum... mmm mamma gillar två badrum!! Och tvättstuga... ja hej och hå. Är mycket lycklig.


Nej nu ska jag bädda ner mig i sängen med kall vatten flaska och telefon.
God natt underbara värld! :)
... ska även boka klipp tid imorgon tänkte jag. Måste tunna ur håret och klippa upp det lite så jag slipper borsten som blir efter att jag duschat. Dessa håår och alltså. Gaaah!!
Men börjar trivas mer i mitt kort klippta. Ska erkänna att jag har saknat mitt långa hår enormt mycket.
Men inte nu längre. Känns mer färscht och "vuxnare" med axel långt hår. Så jag behåller det nog såhär.
Måste bara till frissan och styra upp den mer ;)
... och fixa till en jämnare hårfärg.
nä GOD NATT! :D



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback