Adress ändring!

Idag kom adress ändringsbreven.
Bara signa och skicka in. Hoppas bara jonas flytt blir rätt den här gången tss tss tss
Tog ju ettag innan han fick posten rätt första gången.
Amatörer :)
åh och jag måste bara berätta om vilka otroligt giriga pensionärer det är som bor i våran lägenhet just nu.
Jag blev uppringd förra veckan när vi var påväg hem ifrån karlstad med jonas husvagn. (han skulle ju byta jobb plats igen) aah ialf. Det var dom som bor i lägenheten.

Jag ringer upp då jag missade samtalet först.
Han nämnde något om att vi borde komma dit och diskutera lite om persienner och ett skåp som dom hade betalat för att få ha i lägenheten.

Dom ville ha betalt av oss för det.
Say what?
Alltså, hyr man en hyresrätt och sätter in egna saker och sen väljer att flytta. Inte kan man ju kräva att nya hyresgästerna vill ha det dom satt upp och betala dom för det. hahahaha åh så korkat.
Hade det varit jag så hade jag ju bara lämnat skiten :P så gör man ju.
Men vi åkte dit dagen efter ialf. (vi ville ju se lägenheten :P )
Och vi går runt och kollar lite medans jonas går iväg med den sura pensionären med tunn plånbok.. uppenbarligen. Och i tvättstugan, där hade han satt upp ett extra skåp för 3 år sedan för några tusen lappar. Han ville att vi skulle betala 2 tusen för detta.
Sen fanns det ju persienner i alla fönster. (trodde kumlabostäder hade dom upsatta) Det hade dom också betalat själva och insisterade att vi lär vilja ha dom.

Alltså, vet ni vad gardiner är ? Vem vill ha fula persienner som dessutom sitter på innsidan utav fönstrena lööösa?
Inte jag, frivilligt ialf. Och inte tusan vill jag då betala för det.
Tänkte vara lite snäll och säga det att, vi vill ialf. ha persienner i sovrummena, för det kan ju vara bra ialf. Så då tänkte vi ju att då slipper dom ta ned alla persiennerna och vi slipper ha alla hängandes i alla fönster som vi inte vill ha. Och dom kunde tydligen ändå ta med persiennerna till deras nya.
vi funderade över det över dagen ialf. och visst 6 tusen. Då för extra skåpet och alla persienner. Persienner kan ju vara bra och det är ju billigare än att sätta in egna. Men just tanken. 6 tusen för något jag inte egentligen önskade att ha. Känns lite crazy :P men tyckte ju då att ja, men vi kan ju ta dom i sovrummena ialf. Och skåpet sa vi blankt nej till då vi ändå tänkte ha skötbädd där och skåpet är satt precis över så kraken lär man ju bonka i skallen där. Så nej det var vi inte intresserade utav. Men ialf. persiennerna i sovrummet :)
MEN GUUU NEJ DET GICK INTE FÖR SIG. ALLT ELLER INGET.

Wow :P      snacka om bittra.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback