Ensam mamma med två, dag 1.

Ja, som rubriken lyder så är jag ensam med mina två barn den här veckan.

Jonas åkte till jobbet igår (65 mil bort) efter att ha haft 6 veckors semester.

Så det är första dagen idag som rutinerna tar fart, men med tillskottet Linus :)

Har gått sådär. Linus somna inte ordentligt förns eftermiddag. Han sov väl i 3-4 timmar?

Under tiden han sov så hade jag mänskligt besök utav Tina, vilket var jätte kul, så man får känna sig som en människa och få besök utav vänner. Att vara småbarns mamma tar verkligen upp all ens tid. Speciellt i början.

Linus hängde i tutten på mig hela förmiddan tills han sen då somnade vid 15 tiden. Hua!

Och Miranda har surat för att hon inte fick gå ut och leka.

Miranda bröt armen (armbågen) för 2 veckor sedan och har numera helgipsad vänster arm. Så för mig får hon inte gå ut och leka förns gipset är borta... Och lite mer. Hon är ju vild så vill gärna inte att hon ska behöva vara gipsad längre. Hon är ju så rastlös.

Förra veckan tog hon bort gips som satt över handen, och sen efter det så kan hon inte böja pekfingret. Det är kallare än dom andra fingrarna och tummen säger hon att den börjar bli samma som pekfingret. Hennes fader som var med henne förra veckan och upptäckte det här ringde ju inte och fick detta kollat så det fick jag göra idag.

Antagligen så kommer vi att få åka in imorgon, ska ringa vid 8 och höra.

Spädbarn och en 5 åring med bruten arm, jag har det inte lätt dessa dagar :(
Bara att hålla andan och kämpa.

Längtar så efter Jonas. Torsdag kväll kommer du hem.

Nej, nu ska jag avrunda. Linus ligger och sparkar lite halv galet så ska väl börja mata vildingen.

En halv bra dag :)

Herrå!




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback