Mina rara :)

Gladare gäng får man nog leta länge efter :)
Jag har sådan tur som får ha er i mitt liv. Älska och gosa med så mycket jag bara orkar.
Miranda börjar tycka det är extra kul nu med Jonas ... man kan tro att hon precis uppfattat meningen med vad "låtsas pappa" är för något.
"pappa pappa pappa" verkligen kul numera :P . Mupp unge <3
Och det värmer verkligen i hjärtat på mig, att få se och höra hur mycket hon rår om Jonas :)
(kan man säga så?)
Många kan ju få sånthär till ett problem annars.
Jag menar att, det kan vara svårt att anpassa barn till sin "nya" karl.
Nu var ju Miranda väldigt liten när Jonas kom in i bilden, så därav att det kanske var lättare för henne att vänja sig vid honom och hitta en egen relation. För det är ju himla viktigt, hitta den där relationen till barn som är ens egen. Alltså, egen relation, där jag inte är inblandad.
Sen ligger ju bollen alltid hos den "nya". Att man lämnar intresset och lägger det enbart på barnet också.
Så inte barnet blir ilsket och känner att ens mamma tas ifrån en.
Har väl lite egna erfarenheter, eller inte lite, utan mycket erfarenheter då jag själv var mycket liten då min låtsas pappa kom in i bilden med min mamma. Oh boy om jag såg upp till honom hahaha
Skulle se ut precis som Mika, min "pappa". :P (säger pappa då han varit med sen jag var 2)
Min syster dock, var äldre. Där fanns det ingen sådan relation som för mig och Mika. Min syster accepterade väl aldrig honom... och gjorde aldrig det senare heller. Nu är vi ju äldre om det är inget med det, men när hon bodde hemma så hatade hon honom rentutsagt.
Men för mig var han bäst. Och är fortfarande.
Men jag förstår Miranda, Jonas är ju en uuuunderbar rolig varelse :)


nej.... nu måste jag göra ett ryck. Två veckor kvar tills flytt. Har sagt att alla kartongerna som vi har inne nu, ska vara fyllda när Jonas kommer hem. 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback