Lite gladare inlägg nu då :)

Hej hej!
Set är söndag kväll och här ligger jag i sängen all alone :((

Jonas är och jobbar, och ja, han ska jobba långt in på natta.. Kraken. Och så öste det ned med snö. (Stockholm)

Har inte gjort någe spec. I helgen.
Eller jo, haft sönder ryggen!!

Men älskling fick smörja in svanken med tiger balsam. Ja, även fast jag är gravid och det inte kan rekommenderas så betyder inte det att det inte rekommenderas. Uråldrig medicin och det finns ingen studie gällande gravida. Bra ! Men det hjälpte. Jag hade så ont att om jag la mig med i sängen soffan eller nån stans, bara en stund, så högg det som kniiiv i svanken och det fick mig nästan att gråta :'(

Så, vad orsakade denna hemska smärta tro?

Mirandas rum!

Japp, jag fick.... Ja vad fick jag?
Älskling ringde och störde :p för 3e 4e gången nu på 15 min :) söt är han!
Hoppas att han kommer hem onsdag.

Jo, Mirandas rum. Som jag så många gånger har rensat på leksaker och lagt allt iordning i backar och tyg påsar och allt möjligt. Men igår fick jag spel! Jag började städa och rensa igen.

Det är mest små saker som bara är och kasta som ligger och sprider damm. Så det tog ettag.... Men fick det bra till slut. Känns bra då det är ordning på leksakerna. Det samlas ju nya och små saker hela tiden. Sånt är ju bara och kasta.

En Barbie låda med kläder.
En låda med Barbie tillbehör samt figurer som hästar.

Och en lego låda.
Och ett sminkbord med tillbehöret.
Och gosedjuren såklart.... Där rensa jag en hel del.

Sen när vi flyttar så är det skönt att veta att man inte har hundra tusen leksaker i olika kategorier.

Var på mvc besök i torsdag. Hos min gamla barnmorska faktiskt. (bad om att fortsätta ha henne)
Och allt är bra. Dick inte min blod.. Blod tryck? Blod värde? Ja nånting med blod och värde. Haha blodvärde alltså...
Hade nåt på 90, och man ska helst ligga ca 120. Så inte så bra då... Så då kom det. "börja du med att äta järn"

Nooooooooo!!!!!!!!!!

Åh aldrig nej nej. No no!! Det räcker med att jag redan utan järnet är hård i magen!

Men hon sa ändå att jag inte skulle ta varje dag. Så :)

Men åter till blod. Jag är ju en udda jävla människa... Man kan vara udda på många saker men jag ska fan vara så mycket udda att jag till och med ska få vara i minsta klassen när det fäller blodgrupp.

Jag är rh negativ. Saknar rh faktorn... Bildar vita antikroppar och vad det nu är. Udda ialf. Woho!

Så... Just för att jag är negativ så måste man få en spruta, anti-D . När man haft barn.

Jag minns inte att jag fått denna spruta. Eftersom det kan bli komplikationer ned mig och barnet så äre därför anti-D ges. För att skydda. Annars kan det gå galet till. Positivt blod i mig.. No true match :p

Och när jag födde min Miranda :) så trodde dom att hon var negativ, alltså fått min blodgrupp. Men efter något dygn (jag låg kvar i några dagar) så upptäckte dom att hon var positiv. Så genast började dom undersöka om hon eller jag hade gulsot. Vilket ingen av oss hade. Men den här sprutan, minns jag inte att jag fick :-/

Min barnmorska är på jakt efter svaret ialf. Så jag hoppas få ett samtal ifrån henne den här veckan. Man blir ju lite orolig :p eftersom det nu är mitt andra barn.

Dock kommer dom ju ha koll på mitt blod så att jag inte bildar dom här allt för många vita. Helt snurrigt det här... Jag vet. Så typiskt alltså :p

Vill bara ha en frisk och fin son :)
Är så himla glad.

Är så kär och galen i livet!

Om 3 veckor flyttar vi. :D

God natt allihopa! Pusss

Nu ska jag glo på Vampire Diaries!!! Och sen prata lite mer med Jonas.

Nite! :D




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback