Lite i mitt hem.

Det är Tisdag fast det känns som Måndag =(  men det kan bero på att Jonas åkte härifrån vid 7 imorse. Han var nämligen ledig igår. Och tur var väl det ;) för shiittans vilken stress/jobbig Måndag det var!!

Först och främst kanske jag ska berätta att jag sålt min älskade soffa <3



Vi delade hela 3 år ca tillsammans :( saknar min älskade soffa redan. buuhu .... snyft... anywho!
Den är nu i ägo av en ung kille i Hallsberg? nu. Han hade bara en 90 säng haha så han behövde ialf. en soffa.
La ut soffan på blocket sent i söndags kväll och fick hela 17 mejl ifrån olika personer dagen efter. Killen som har den nu, kom och titta på den och skulle ha den bestämmt. Så han hämtade den sen senare på kvällen vid typ 23 tiden =/ lite sent jag vet.. men Miranda sov och vi hade ändå stallt upp soffan så den var färdig att bara hämtas.

... hade ju redan på eftermiddagen hämtat min "nya" soffa ;) Som jag typ väntat på AS länge för att få.
Men nu är den MIN mohahaha

.. but still, i loved my black sofa so much it hurts me to just think that its really gone. you´ve been there for me always since the very first time in my own apartment... ääh haha vad mesig jag är :)

nej men seriöst nu.

Idag ialf. Tiiisdag så blev det en morgon tripp med Mamma. Hon skulle kolla lite efter ny soffa (det är mammas soffa jag snott) och jag skulle på ett jobb. Sedan blev det frukost på Ikea, mumms det var!

Sen var vi ju klara för att dra hemmåt... då vi båda två automatiskt slinker in bland fyndhörnan :P typiskt mig och mamma att göra det varje gång men vadå, man kan ju hitta värsta fyndet! .. fyndhörna.. liksom.

aah ialf. VAD FANN INTE LILLA BEA DÄR DÅ SOM STOG OCH BARA VÄNTA PÅ MIG?!

Hade senast igår, tror jag, sagt till Jonas att vi måste skaffa nytt vardagsrumsbord. Det jag har är helt enkelt inte snyggt längre. Glasskivan är så förstörd att det jämt ser ut som att det är smutsigt fastän man torkat av det. Så vi måste ha nytt helt enkelt. Så jag visade ett jag hittade då bland "Nyheter" .

DYRT SOM FAN!! tycker ialf. jag .... 1800kr för ett litet bord bara. Too much tycker jag.

Men tillbaka till historien om fyndhörnan ...TAAA DAAA!!



Utställningsexemplar. Helt nytt!! Och fan halva priset nästan. MMMSA Jonas och fråga om vi kunde köpa det.
Han ringde upp och tyckte ju såklart samma som jag. Hihi lööööv him <3

Så, ja... man har nästan ett helt nytt vardagsrum nu. Ny soffa, nytt bord. =)
Och mitt sovrum, min säng ... haha shit vad mycket jag bara häver ur mig om hur nöjd jag är med mina saker.
Men va fan jag är så jäkla nöjd alltså!

Har äntligen satt upp mina gardiner runt sängen som jag velat haft. Inte riktigt som jag tänkt tidigare men med lite nya ideér så blev det så som jag har nu. Himla rart och mysigt tycker jag.

Nya soffan :D
Fattas bara en matta kanske ?



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback