Film kväll?

Tänkte kura ner mig i soffan ikväll med en massa bra filmer.

Men som vanligt så står man fast, och har noll ideér. Jag har ju sett över tusentals!! Så det börjar bli slut med just "bra" filmer. Nån som har ideér på film ?

Tänker själv rekomendera lite filmer i det här inlägget.

Första filmen då:

Livsverket, Ifrån 2001. (Life as a house)

Den handlar om (nu har jag glömt bort vad han hette) en kille, ungdom, som lever tillsammans med sin mamma och två syskon, som han ej delar samma pappa med, han bor med sin mamma och är typ värsta galningen, tar droger och lyssnar på Marilyn Manson... ja, ni fattar stuket? (även självmordsbenägen)

Hans Pappa jobbar som arkitekt? Han bygger modeller utav hus, vilken han är väldigt bra på. Killens mamma står inte ut med sin son då han jämt trotsar och inte lyssnar alls på henne. Han tillochmed jobbar som prostutierare (helt sjukt jag vet), hans vän anlitar honom ... och här nu till mig glada förvåning när jag fick se den här vännen som skaffar torskar åt killen. Det är Damon Salvatore!! I Vampire Diaries ni vet. haha anywho..

Killens pappa kommer mer in i bilden och vill spendera sommaren med sin son, bygga ett hus med honom som han själv designat. Hans pappa vill verkligen ha en sommar att minnas... ni förstår sen i filmen varför. Ska inte avslöja för mycket.

Så det blir ett helvete för både sonen att helt plötsligt komma och bo hos sin pappa, lyssna på honom och anpassa sig. Vilket han inte var van vid alls.

Filmen är verkligen en uppspärrare. Det händer saker hela tiden i filmen, så det gör den spännande och att man vill fortsätta se. Mycket dramatisk och sorglig.

Jag såg den här filmen bara av en slump. Och jag tyckte om den som en av dom bästa filmerna.

Emo killen, han spelas utav Christensen... uhm, han i star wars guu vad heter han Hayden Christensen. Så heter han. Och sen då min favorit, fast han är inte med så mycket i filmen. han heter Ian Somerhalder.

Se den :)




Far and Away, ifrån 1992
(Drömmarnas horisont)

En film som jag sett hur många gånger som helst. Den är lika bra varje gång verkligen.
Nicole Kidman och Tom Cruise har huvudrollerna. De gamla kärleks paret :)

Filmen handlar om, ... tjae, den handlar om dom båda två. Joseph (cruise) han är irländare och en hårt arbetande man. När hans far dör så bestämmer han sig för att fara. Han har nämligen en sak i siktet och enbart det. Han ska skjuta en man som vars fel var att deras hus försvann med hans fars död. Han ska hämnas sin far.

I samma veva träffar han mannens dotter, kommer inte ihåg vad hon heter i filmen, men hon spelas av Kidman. Hon lever rikt, raka motsattsen till Joseph. Hon vet vart man kan få tag i Land, sitt egna Land. Och det är i Amerika. Hon vill dit, för hon känner sig för modern än det liv hon lever. Joseph, han vill ha ett eget land där han kan bygga upp sin farm.

Resan dit handlar den här filmen om, om hur dom får leva med varann vars liv är dom olika.

"Blod, svett och Tårar." Den frasen passar verkligen in på den här filmen. Den är full av äventyr, den är mycket roande. Nicole och Cruise, den här filmen är verkligen deras film.

Ja, jag vill inte säga så mycket mer. Och det är ju lätt för mig att skriva "Se den, den är verkligen as bra" , men ja.. det är det enda jag kan skriva också än att inte avslöja för mycket om den.



ja, vad ska man mer ta för film tips. Ni märker säkert redan nu att mina favoriter är gamla filmer. Men som jag skrev tidigare, så har jag sett en hel del filmer, och övergår då bara längre tillbaka i tiden till bra filmer.

Poison ivy, ifrån 1992

Måste bara skriva anledningen till varför jag sett den här filmen.
Jag har en favorit skådespelare. Leonardo Di Caprio. Han är enligt mig den bästa skådespelaren ever. Jag har sett alla hans filmer. Men det fanns en film, som jag letat och googlat och vandrat runt bland second hand filmer, överallt där jag kom över filmer, där letade jag efter den här filmen "Poison ivy". För att det var den enda filmen som jag inte hade sett, där Leo medverkade i (stod på hans merit lista) . Men sen en dag, för kanske 3 månader sen. Så hittade jag den!! Snacka om över lycklig.

Jag såg filmen på kvällen. Tittade spänt med halv fånigt leende, bara vänta på och få se honom...
filmen gick på play ... och det är Drew Barrymore som har huvudrollen. Hon var bra ung i den här filmen må jag säga. Och väldigt annorlunda, helt annan karaktär mot vad man brukar se henne i för filmer. Men hon gjorde verkligen filmen grymt bra.... så, filmen var ju spännande. var lite Drama/thriller liknande. Nagelbitande och aa, allmänt spännande.

Så ja, jag glömmer bort Leo helt. Sen när sluttexten kommer så bah reser jag mig upp och kastar mig mot tvn och glor efter hans namn... joo, visst fan är han med i filmen!!

Men vart fan var han då??!!

Jag spolar tillbaka och snabb spolar... hittar ingen leo.

Går ut på ballen och tar en ciggarett. As sur .. helt värdelöst tittande på den där jäkla filmen. Och så är han inte med!!  Ja, jag sätter mig vid datorn och googlar. Kommer in på youtube och hittar ett litet ynka film klipp där det visar ifrån filmen. och ja, nu ska jag luta mig tilbaka och skratta så sarkastiskt som jag bara kan.

Han medverkar seriöst bara 3 minuter i hela jävla filmen. Kanske inte ens 3 minuter. Dessutom så ser man inte ens att det är han... it suuuuuucks!!

Men filmen i sig... Poison ivy, den var riktigt bra.

Nu blev det världens predikan om mitt missöde med Leo. Kanske ska skriva något om filmen.
Filmen handlar om Drew (vet inte vad hon heter i filmen) hon ialf. är snäll och kan ställa in sig hos alla verkligen. Hon blir vän med en tjej. Dom blir bästa vänner, och tjej kompisen upptäcker att hon försöker ställa in sig lite väl för mycket hos både hennes mamma och pappa.

Ja, mer kan jag inte skriva... hon spelar en falsk tjej som man inte riktigt förstår vad hon vill få ut av allt hon gör. men hon ställer som sagt in sig hos den här nya tjej vännens föräldrar och familj. Även hunden. Låter helt sjukt men det är just vad filmen är "Sjuk" ! Lite äcklig också. är hon kommer för nära med hennes pappa.

Ja... en gammal sjuk ... men bra film. Så tycker du om Drew, och gillar Thriller filmer. Så se den här.



Finns även 3 filmer till av den här filmen. Alltså, trilogi. Har dock bara sett denna.





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback