Vaccination Bulldog!



Tila (min mini pluttis chihuahua) fick ju sin vaccination för nån vecka sen nu....

Vi åkte ju in tidigt då vi bokade tiden 08.15 (eller var det 09.15?!) sak samma. Dom öppnade precis den tiden så vi stod ute med andra hundägare och huttrade tills vi fick komma in. Väl inne så får hon sin spruta, jätte duktig var hon!

Eftersom det var så tidigt på morgonen så drog vi till min Farmor allihopa för att käka frukost haha                  Vi stannade väl en timma ca. Och då när vi skulle klä på och och jag sätta på koppel på Tila, så får jag se ...

HELA HON SÅG UT SOM EN BULLDOG!!

Svullna läppar/kinder och ögonen var svullna, bölder på huvudet och röd var hon. Kliade och såg allmänt jätte besvärad ut. Livrädd gapar jag åt Jonas och vi åker raka vägen tillbaka till veterinären. Det visade sig att vi inte behövde oroa oss då hon bara reagerat på sprutan (vilket enligt dom var ovanligt) men hon fick kortison. (hon gillade inte den sprutan) Så nu kommer väl hon vara omöjlig att ta sprutor. Stackars krake. Men hon repade sig snabbt och jag blev tusen gånger mer lättat.

På Fredag blir det Shopping!!! Med syster & Mammi. Får se vart det blir, jag måste ju in till Synsam och fixa min syn-check och ta ut nya linser. Dom jag har i nu har jag haft på toook för länge {#}

yeah yeah, nackspärr. Ringa min telefon kompis och sen.. ja, nånting.




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback