Så jävla trött man blir!

Hej och god morgon.....
Går upp tidigt och väcker Miranda så att hon inte ska missa frukosten på dagis.
(Tycker det är viktigt för henne och ha rutiner även på dagis)
Men som just den här veckan, är det "Pappa vecka", hon ska egentligen vara hos hennes Pappa.
Men eftersom den idioten fortsätter att vara just... idiot, så är Miranda hos mig.
Och jag ska hoppa in och jobba extra idag. Hur ska detta då gå till?
Tänkte inte så mycket men jag gör så att hon går till dagis, jag hämtar henne innan 4 och sen åker jag och jobbar.
Inget fel i det eller?
men icke då. När vi väl är på dagis så berättar jag att det är ju inte min vecka
(dom undrar annars varför jag kommer) men jag sa att som det ser ut nu så ska jag hämta och lämna hela veckan.
Och dom undrar då hur jag tänkt då om jag ska jobba eftermiddag, "för du vet att då kan du inte lämna Miranda på dagis om du börjar jobba så sent"
eh, nähä??
Nej, en timma innan man börjar jobba FÅR man lämna barnet på dagis.
får...?
Är dagis någon gratis verksamhet där man bara får ha barn där OM man jobbar? Jaa jag jobbar!! Inte ens min vecka, det är fortfarande Fredriks vecka, varför ska inte Miranda då få gå på dagis i vanlig ordning?
Ska man säga till sitt barn då att "Nej, du får inte vara på dagis idag för mamma börjar jobba sent"
Dagis är väl för i helvete till för att ett barn ska få egna rutiner och ha vänner osv. ?!
Nu fick hon vara på dagis bara för att "vi var ju ändå där".
Jag lämnar ju inte Miranda på dagis för att behaga mig! Det är ju för hennes skull.
Så nej, jag förstår inte hur dagis verksamheten tänker då...
Men vem gör det?





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback